Friday, September 24, 2010

5 keping RM 1

Mesti tertnya tnya kenapa entry harinie pasal 5 ringgit.. jom kita baca...


Semalam, Otw nak ke stesen lrt KLCC, tiba-tiba ada seorang mamat lelaki tahan aku depan Boutique Coach..
"akak..akak boleh tolong tak...bla..bla..bla"(lepas tu dah tak dengar ape dia cakap..laju gile dia bercakap).
aku pun tnya la balik.. "Kenape ye??"
tuk kali ke-2
"akak..akak boleh tolong tak...bla..bla.."(memang tak dengar ape dia cakap..laju betul dia bercakap).
Aku blurr..& cuba buat muka pelik.. Agaknye dia faham, baru dia cakap ngan slow..
tuk kali ke-3 baru la faham
"akak..akak boleh tolong tak..Card bank saya kene telan,Saya nak balik wangsa maju..boleh pinjam 5 inggit tak?"
"saya baru sampai kat sini..tak tau jalan"

Aku yg blur "ooohhh..jap" tapi tangan dah bawa kuar purse dan kuarkan 5 not seringgit..Nape ntah leh kesian kat mamat nie.
"Camner saya nak ganti balik..??akak bg no acc bole.. or saya tggu akak kat sini esok.." dia keluar kan duit syiling dari poket dia..
Dalam hati aku, Nak tuka duit plak ke.. rupanya dia nak bg syiling2 tu kat aku.. confirm la tak amik,
tadi kata nak pinjam nie nak bagi syiling plak..
Aku cakap kat dia "Takpe la..saya ikhlas, tak yah ganti"..lepas dia ckp terima kasih..terus aku jalan , tapi bile tgk belakang dah tak de dah
mamat tu..
laju giler ko jalan..mesti tak saba nak balik rumah kot..dah bape lama kat klcc ntah & dah bape orang ko tanya agaknye..


Tiba2 plak aku leh teringat Bang Bang Boom Raya..sekmen Terima kasih.. oh berharap ada org nak bg not RM50 ke RM100 di hujung bulan
dengan poket tengah kering nie..

Tapi sampai naik tren..takde pon org datang bagi duit..haha..lawak betul boleh terfikir camtu..
Tak pe la yg penting ikhlas..kan..kan..

p/s:tengah siapkan entry pasal puasa & raya.. pemalas betol sekarang nie..

0 Comments:

Post a Comment